20 grudnia, 2008

Początek

Na samym wstępie dedykuje tego bloga przyjaciółce Ani - czemu? Bo jest głupia i dzięki niej wpadłem na ten pomysł. To tyle na ten temat...

Jeżeli chodzi o sam blog to mam zamiar zacząć od podstaw rządzących w magic the gathering
i wprowadzać nowości, opisy dostępnych w Polsce produktów, kart i porad, a także moich spostrzeżeń dotyczących taktyki gry czy też choćby artów.

Na sam początek chcę powiedzieć, jako że jestem jedynie półtorarocznym graczem nie mam sporego doświadczenia w grze starymi kartami, tzn. przed ósmą edycją . Moja przygoda zaczęła się od dziesiątej edycji (Xth Edition) i od niej, aż po najnowszy blok Shards of Alara będzie najwięcej artykułów. Nie oznacza to, że ominę całkowicie poprzednie bloki i edycje - to by było bluźnierstwo! ;P

A przechodząc do sedna co to są te bloki i edycje (jak ktoś wie - jest już do tego stopnia zaznajomiony może pominąć tę część):

Edycja jest to wydawany raz na kilka lat przedruk wybranych kilkuset kart. Najnowszym jest wspomniana już przeze mnie dziesiąta edycja. Wraz z wzrostem zainteresowaniem magicami karty zaczęto ulepszać, poprawiono ich tekst i wydawano w coraz to nowych wizualizacjach, aby gra była ciągle świeża i rozwijała się wraz z graczami. Oto przykład kart które były przedrukowywane, warto zauważyć jak zmieniały się względem kolejnych wybranych edycji:


















































Blok z kolei to zupełnie nowe, unikalne karty. Każdy z bloków składa się z kilku części - 2 lub 3 i opowiada pewną historię osadzoną w unikalnym dla tego bloku uniwersum. Najnowszym blokiem jest trzyczęściowy blok Alara, do tej pory została wydrukowana jedynie pierwsza część: Shards of Alara, druga - Conflux, ukaże się wkrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz